5 Şubat 2012 Pazar

Hiç Yağmur'u dinlemiş miydiniz?..

Aşağıdaki yazıyı taslaklarım arasında buldum geçen gün, tam bir yıl önce üşenmemiş uzun uzun yazmışım ama yayınlamıyı atlamışım.

"Yağmur henüz 1yaşında. Kişiliği, tercihleri ve yetenekleri ile ilgili çok da ahkam kesemem ancaaaak bir şey var ki o konuya meyilli ve yetenekli olduğunu anlamamak için kör-sağır-dilsiz olmak lazım.

Hani şu akıllı bebek cdleri var ya yeni nesil hamilesi olarak ben de bir adet edinmiş ve hamileliğim boyunca dön başa dön başa dinleyip durmuştum. Acaba gerçekten işe yarıyor mu diye de düşünmeden edememiştim. Henüz 20 günlük Yağmur bana işe yaradığını ispatlamıştı.
Yağmur'un annanesi TSM 'nin kadife seslilerinden, dedesi kemani, diğer dedesi usta yorumcu. Yani alt yapı sağlam. 3 aylıktan beri şarkılara ses çıkararak eşlik etmesini beceriyor. Şahitlerim var!

Doktor muayeneleri, aşılar, alt değiştirme, üst baş değiştirme mücadeleleri ve mama savaşlarında her zaman en çok tekerlemeler ve şarkılar işe yaradı.
7 aylıktı tek kolunu havaya kaldırıp tempo tutmaya başladı söylediğim şarkılara. Sonra giderek geliştirdi figürlerini :) Şimdi bildiğiniz köçek!

Herkesin çocuğunu jimnastik hareketleri, spor vs. yapması için götürdüğü MyGym'de Yağmur sporu ima eden her türlü bedensel hareketlerde ağlak ve huysuzken, müzik ve dansa gelince gözündeki yaş kurumadan civelek mi civelek, neşeli mi neşeli bir yavruya dönüşüyor, herkesi şaşırtıyordu.

İstek şarkıda bile bulunuyor. Örneğin MyGym'in "Goodbye goodbye bye bye" şarkısını bir elini havaya kaldırıp 'baıy baıy baıy' diyerek istiyor. Ya da bestesini Barış Manço'nun yaptığı (Bugün bayram erken kalkın çocuklar) güftesini annesinin "şimdi banyo zamanı geldi Yağmur" şeklinde değiştirdiği şarkıyı saçlarını yıkarmış gibi elini kafasına götürüp saçlarına sürerek istiyor. 

Bazen dalgınlığımıza gelir de yavaş ve acıklı bir şarkı mırıldanırsak hemen dudaklarını büzüp ağlarım ha moduna giriyor. Öyle her şarkıyı beğenmiyor. Bazen bizim şarkılarımızı da beğenmiyor, o zaman da cd playerı işaret ederek bağırıyor. O da olmadı gidiyor kendi açıyor hem oynuyor hem söylüyor, aauuu formatında tabii. "
Şimdi Yağmur 2 yaşında ve durum hiç farklı değil. Hatta daha da ilerledi vaka. Geçen akşam evde sandalyeden yere düşüp kafasına ciddi bir darbe aldığı için akşam uykumuzu 11'e kaydırıp gittiğimiz bir alışveriş merkezinde cep telefonları için ses sistemi satan karşılıklı iki dükkanda dans şovu yaptı bizlere. AVM de olay oldu :)

Bu aralar repartuarı çok genişletti. Bazıları ona söyledediğim şarkılar oluyor ama bazılarını nereden öğrendiğini tam anlayamıyor. O mırıldanınca internetten buluyorum. Ben de ona eşlik ediyorum. Belki gittiği oyun grubundandır. Bu ses kaydını da geçen Aralık'da çekmişim yeni buldum. Buradan anlarsınız ne demek istediğimi.




Ben müziği de, müzikle uğraşan insanları da hep sevmişimdir. Onların ruhları kabalığı kaldırmaz, ortak dilleri vardır herkesin anlaymayacağı, onlar öylesine yaşayıp gidemezler, hissetmek, farkında olmak zorundalardır, ruhları sağlıklı, zihinleri berraktır onların, gözlerinde farklı bir gözlük, dillerinde başka bir tat vardır.
Dilerim ki kızım da hayatı boyunca ister profesyonel olarak ister amatör olarak müzikle iç içe yaşasın ve mutlu olsun.

3 yorum:

  1. Damla bayıldım Yağmur'un sesineeee :)) kendisini yemek serbest mi? ::)))

    YanıtlaSil
  2. Benim kızım da şarkı söyleme konusunda böyle hevesli ve istekli. Ve ben de senin son 2 paragrafının altına imza atmak istiyorum. Mesela "Kızının IQ'su 180" deselerdi üzülürdüm sanırım ama o böyle şarkı söyledikçe zevkten dört köşe oluyorum. Umarım ömürleri boyunca şarkı söylerler. Pardon :)

    YanıtlaSil
  3. Papilon
    serbest serbest, blog camiasına serbest yemek :)

    Çok bilmiş,
    Umarım söylerler, çalarlar ama en önemlisi de umarım bugünkü heyecanla yaparlar

    YanıtlaSil