9 Kasım 2010 Salı

nasıl da hızla büyüyor IV...

10. ayımızı hem doğum tarihi  hem de doktor kontrolü itibariyle tamamlamış olarak nasıl da hızla büyümüşüz bi bakalım:

9. ayda en önemli gelişimimiz dilimizde oldu. Daha önce bahsetmiştim ya hani 8 aylık olmasına rağmen bababa dedede gibi basit heceleri bile kullanmıyor hep izliyor ve dinliyor diye. Bir bildiği varmış.
Artık bu heceleri kullanıyor hem de bayağı profesyonelce. 1 ay içerisinde hem bababa dedede hecelerini söktü.
Hem baba , dede ve hatta sonunda da anne demeye başladı. Üstelik bilinçli olarak.
İNANILMAZ BİR DUYGUymuş.


Anne gel, baba gel diyor. Elimde ne varsa, her nerede, ne işle uğraşıyorsam bırakıp hemen yanına gidesim geliyor.
 Ayrıca 'al', 'at', 'mama', 'meme' de kelime dağarcığımızın incilerinden.
Hatta anne derken, bazen gaza gelip arka arkaya defalarca söyleyince sanki anane diyormuş gibi geliyor kulağa. Anane duysa deli olur herhalde.
Bir de ne anlama geldiğini henüz bilmediğimiz bazı kelimeler var ki onların tadı bambaşka.
  
9. aydaki gelişimimizde motor hareketlere gelince:

Hala emeklemiyoruz.
Emeklemesi için yüzüstü pozisyonda bırakıldığında hemen oturur pozisyona geçiyoruz. 
O zaman etkili bir oyuncağı ulaşamayacağı bir yere koyuyorum.
Bu sefer emeklemek yerine oturur pozisyonda poposunu kaydırarak ulaşıyor nesneye. 
"Emeklemek istemiyorum ısrar etme anne" diyor.
Bizim de saygı göstermekten başka çaremiz kalmıyor.



Yalnız bu yüzüstü bırakılınca otomatik oturma pozisyonuna geçme güdüsü geceleri başımıza bela oldu.
Uykusunda bir taraftan diğer tarafa dönerken kazayla yüzüstü pozisyona geçerse sonra otomatik olarak oturma pozisyonuna geçiyor.
Uyku sersemi yatakta beklenmedik bir anda kendini oturur bulunca da doğal olarak ağlamaya başlıyor. Böylece gece uyanmalarımız biraz daha artmış oluyor.




Ancak ellerinden tutarak yürümeye bayılıyor.
Hatta biraz yürütüp oturtmak istediğinde sopa gibi kaskatı kesiliyor ve ciyaklayarak oturtma işlemini protesto ediyor.




Henüz tam olarak sıralamıyor ama koltuktan tutunarak bir-iki adım atıyor.
Tay tay yaptığımda bir kaç saniye dengede bile duruyor.




Geldi-yedi oyununa bayılıyor. Babasının kucağında annesine doğru uçmaya,
gel babası gel gel gel, anlatalım bir bir bir oyununa,
cee oyununu herhangi bir kumaş parçasıyla (halk arasında: çaput) kendi kendine oynamaya,
bir şeyleri bir şeylerin içine sokmaya ve çıkarmaya, 
hepsinden önemlisi herhangi bir şeyi başardığı o ana bayılıyor.




Gelişim döneminde çok keyifli bir 'level'a geçtik.
Artık O'nun ihtiyaçlarını gideren teknik bir anne olmaktan arkadaşı olmaya doğru ilk adımlarımı attığımı hissediyorum.
Yani kendimi bu aralar müthişşşş hissediyorum.




Bu yüzden midir bilmiyorum bu aralar acayip gezer ve aktivitelere katılır olduk.
Nadir yazılan postların, geç girilen fotoların suçlusu da bu durumdan başka bir şey değildir işte.

*Ve Atatürk ölmedi yüreğimde yaşıyor!

14 yorum:

  1. süpersiniz... Demek ki emeklemeyecek annesi, direk yürümeye, koşmaya başlayacak. Bir süre sonra uykusunda da kalkıp yatağın kenarına tutunarak gece yürüme egzersizleri bile yapacak.

    O kendilerine has bebek sesleriyle "anne" demeleri, ömre bedel di mi:)

    YanıtlaSil
  2. Maşallah 41 bin kere maşallah..
    Çok ama çok tatlı,Allah hayırlı ömürler versin..
    Birden yürüyüverecektir annesi :) Rabbim sağlık,sıhhat versin..
    Öyle hızlı geçiyor ki zaman,insan anlayamıyor nasıl büyüyüverdiklerini..
    En güzeli her anının tadını çıkarmak..
    Mutlu günler diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Pek düşünceli resimleri kuzucuğumun :)

    Kıyamam o suratına ağlamasına ve fındık burnuna

    YanıtlaSil
  4. yağmur a maşallah... dil gelişimi çok iyi geldi bana :))) fotoğraflar da süperr...

    YanıtlaSil
  5. en zorlu dönemler başlamış :)Ata 10 aylıkken yürüdü.ve bir daha durmadı:)).ve hemen hemen aynı kelimeler vardı..anne hariç.kolay gelsin..bızdığı çok öperim

    YanıtlaSil
  6. yazdıklarınla yaşadıklarım gözümün önünden geçti :)
    çok özlemişim ben bir bebeğin bu halini :) hayrolsun durumum :)
    kızımın adaşını çok çok öperim annesi. Emekleme konusunda Yağmur'da çok tembeldi. Ama birden yürüdü şaşmıştık :)

    YanıtlaSil
  7. Benim yeğenim hiç emeklemeden doğrudan yürüyüşe geçmişti. Hem de 1. doğumgününden 2 gün önce. Bizim pamuk kızımız ise hem emekledi hem de sıraladı. Sıralamak ama öyle böyle değil, evi birbirine kattı diyebilirim. Geç yürüdü ama çok hareketli. Yağmur'da da o bebeklere, çocuklara has muhteşem enerjiyi görebiliyorum.

    Yaptıkları her hareket bizi mutlu etmeye yetiyor. Hep mutlu ve sağlıklı olsunlar dilerim.

    YanıtlaSil
  8. Allahım, bana bakıp anne dediği günleri ben de görürüm inşallah kısa zamanda. Bizimki bana bakıp memmem yada emmmee diyor. Çocuk beni meme olarak görüyor sanırım :)

    YanıtlaSil
  9. çok tatlı maşallah...
    mutlu bayramlar bu arada:)

    YanıtlaSil
  10. Ama emekliyor o annesi; istediği nesneye gidebiliyor olması emeklediği anlamına geliyormuş. Klasik emekleme pozisyonunda emeklemediği için de diğer bebeklerden daha çabuk yürüyeyecek. Bu iyi haber.
    Bir de kötü haber vereyim: Yürüme dönemi yakın olduğu için sanırım 1-2 ay içerisinde 1-2 ay kadar sürecek bir uyku sorunlu döneme gireceksiniz. Ama yürümeye başlayınca bu dönem sona erip, yürüyüp yorularak fosur fosur uyuyan bir küçük kızın olacak. Bu da ikinci iyi haber :)

    YanıtlaSil
  11. ÇokBilmiş,
    Aynen de öyle iki gecedir uyku haram oldu hepimize.
    Ne Yağmur uyuyor ne de biz.
    İyi haberler için çok teşekkür ederim.
    Ancak kötü haber için de dost acı söyler diyerek yine teşekkür ederim.
    İkinci iyi haberinin olmasını da dört gözle bekleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  12. dağlar kızı, ZELİHA-UMUTSEPETİ, öznur-ata;
    Hoşgeldiniz,
    İyi dilek ve yorumlarınız için teşekkür ederim
    tanıştığımıza çok sevindik :)

    ELÇİN,
    bazen Yağmur'da kocaman adam suratı ve mimikleri görüyor ve şaşırıyorum.

    Nihan,
    Geç konuşacak diye düşünüyorduk ama bir anda açıldı.

    YanıtlaSil
  13. Bahaaaar,
    Hadi hayırlısı diyorum :)

    Defne,
    Umarım, çok teşekkür ederim canım.

    Özlem,
    Çok hoşsun :)
    Görürsün görürsün inşallah.

    CEPAYNASI,
    Teşekkür ederiz
    Size de mutlu bayramlar biraz geç olsa da :)

    YanıtlaSil
  14. beni rahatlattınız oğlum 4 aylık kendi kendimi yemeye takıntı yapmaya başlamıştım niye agulamıyor niye dönmedi diye bizimkide pek agu demiyor genelde dinliyor arada canı istersegülüyor.umarım gelişim farklılığındandır.bu arada acayip güldüm yatakta oturur pozisyondyken ağlamasın.bizimkide pek yüzüstü durmayı sevmiyor.bende not alıcam oğlumun ilklerini.gerçekten keyifli ve hatırlanması gereken özel anlar .

    YanıtlaSil