28 Ekim 2010 Perşembe

Mature'dan öğrendiklerim

Geçen haftalarda bir arkadaşımla (Deniz'in annesi) konuşurken keşfettim burayı. Mature Eğitim ve Aile Danışmanlığı Merkezi. Yağmur'u bir gün elbet pedagoga götürecektik ancak 2 yaş sendromuna aylar varken huyu suyu bile tam olarak ortaya çıkmadan yani 9,5 aylıkken götürmeyi hiç düşünmemiştim. Şimdi ise keşke daha önce götürseydim diyorum.



Aslında doktorumuz Semra Hanım'ın önerilerinin çoğunu içgüdüsel olarak yaptığımı farkettim. Ama yapmadıklarım da varmış onları da farkettim. Bebeğiniz kaç aylık olursa olsun gitmenizi öneririm. Gelişim kitaplarında birçok bilgiyi bulabileceğinizi biliyorum ancak bu tür bir yardımın avantajı bebeğinizin kişiliğine göre tavsiye alma olanağı sağlaması.




Biz de bu ziyaretimiz sayesinde birçok şey öğrendik:

  • Kaba ve ince motor, dil gelişmi gibi işlemleri beynimizde yapan bölgelerin farklı olduğunu ve bu bölgelerin birbirleriyle yarıştıklarını, anne babaların da çocuklarının daha başarılı oldukları  alanı görüp motive olup o yönde oyunlar oynatmayı tercih ettiklerini, bu yüzden hep aynı bölümün gelişmesine yardım etmiş olduklarını, yapılması gerekenin beynin bu bölümlerinin birbirleriyle kapışmasına olanak sağlamak ve geride kalana destek vererek ona göre oyunlar oynatmak olduğunu öğrendik.



 Yani bebeğiniz bir üzüm tanesini bir elinden diğerine rahatlıkla geçiriyorsa muhtemelen sıralamıyordur. Bu yüzden eline sürekli üzüm verip bir elinden diğerine ne kadar güzel geçirdiğini izlemek yerine sıralaması için ona imkanlar oluşturmak gerektiğini öğrendik. 
  • Obje sürekliliğini kavramış bir bebeğin anne babasından ayrılmasının psikolojisinde daha etkili olduğunu. Yağmur'un babasının mecburi seyehatlarında Yağmur'a bir haller olmasının ne kadar doğal olduğunu öğrendik.
  • Bebeklerin beyninin %70 inin ilk br yılda geliştiğini,
  • Her bebeğin kişiliğinin farklı olduğunu, Yağmur'un direkt göz kontağı kurarak öğretmeye çalıştığım bir şeye psikolojik baskı hissedip konsantre olamadığını bu yönüyle hem annesine hem de babasına çektiğini öğrendik.
  • Konuşma becerisinin gelişmesi için konuşmanın, şarkılar, tekerlemeler söylemenin yeterli olmadığını, heceleri sökmesi için bababababa dededede gibi basit heceleri binlerce kez tekrarlamak gerektiğini öğrendik,





  • Emeklemiyor olmasının kaba motorun gelişimi ile ilgili negatif bir durum olmadığını, kaba motor gelişim derecesinin en çok oturması ve ayakta durma yeteneğinin gösterdiğini öğrendik.
  • "9 aylık bebek ne anlar 'hayır'dan" sözünün yanlışlığını, kesin ve net konuşmanın yararını öğrendik.




  • Yaşıtlarıyla bir araya gelmesinin gelişimi için ne kadar önemli olduğunu öğrendik,
  • Kendisiyle oyun oynayan annesiyle ve-veya babasıyla geçirdiği kaliteli zamanın ne kadar değerli olduğunu öğrendik.
  • Morpa yayıncılıktan Karamela Sepetinin cdlerinde çok güzel şarkılar olduğunu ve Yağmur'un dinlemekten çok heyecanlandığını öğrendik.

3 yorum:

  1. ahh kıyamam kuzucuğuma...niye bu kadar mahsun bu melek :)

    YanıtlaSil
  2. Kızım büyüdü yazınız değilde Yağmur kuşun şu tombil ısırmalık yanağını alabilir miyim bir de o fındık burun nedir öyle :) ? Kırkbir kere maşallah diyorum, başka bir şey demiyorum size :)

    YanıtlaSil
  3. Elçin'in Yeri,
    Melek görünütüsü kandırmasın, uyku mahmuru :)

    Kiraz Çekirdeği,
    Teşekkür ederiz, bilenler bilir biz de ısırmak serbest, buyrun burdan ısırın :)

    YanıtlaSil