4 Ekim 2010 Pazartesi

gümmmm!


Dün akşam saat 9 civarı dizi takip etme özürlü ben, Fatmagül'ün suçu neymiş diye internetten bakınırken, Yağmur kuş akşam uykusunun 2. saatine henüz geçiş yapmışken bir anda evimiz gümledi. Evet evet tam olarak gümmmmledi. Kaç saniyelik bir mevzuydu kestirmem pek mümkün değil ama gözlerimi ilk diktiğim nesne avize oldu.



Deprem olunca ya da olduğunu sanınca lambanın hareketinden bunu anlayabileceğimiz çocukluğumdan kalma bir bilgidir ki çok kere deneyimle doğrulanmıştır. Salonda koltuğa uzanmış dizimi izleyip (nereden benim dizim oluyorsa sanki raytinglerden ben para kazanıyorum) burnumu silmekten kızartırken (malum hastalık durumları geçmedi hala) salonumuzun aşağıdan yukarı doğru güm sesi eşliğinde zıplamasıyla, avizelere çakılan gözlerim hiç bir hareket algılayamadı. Böylece çocukluğumda öğrendiğim bu efsane de gerçekliğini yitirmiş oldu.





Yurt dışı ve içi iş seyahati bol olan Yağmur'un babası bizden ayrılması gerektiğinde ya annemlere (Bodrum'a), ya ablamlara, ya da Yağmur'un babaannesine (Antalya'ya) gitmeyi tercih eden, ancak bu sefer 'Artık Yağmur 9 aylık oldu. Yalnız başımıza evimizde kalabiliriz. Sen git işini hallet biz iyi olacaz merak etme' diyerek kocasını gönderen benin başına gelmeyen kalmadı. Önce Yağmur hastalandı, sonra ben, hem de çok fena şekilde. Şahsımı pişmiş tavuktan betere döndüren şeylerin sonuncusu bu deprem oldu. 9. katta olmanın etkisiyle, yalnız olmam ve Yağmur'un varlığının ağırlığı sebebiyle bir tek camlar değil dizlerim de zangırdadı dün akşam. 

Yağmur olmasaydı bu kadar kokmar mıydım bilmiyorum. Üstümde pijamalarla apar topar kendimi dışarı atar mıydım? Yatak odamızın penceresinden akşamları gördüğümde rahatça oturup bir bira sipariş edip keyif çatmak ne zaman nasip olur bana tekrar acaba diye sorduğum, karşımızdaki alışveriş merkezinin şenlikli mekanlarından Midpoint'e gidip de bira olmasa da bir fincan kahve içme fırsatı bulabilir miydim hiç bilmiyorum. Hem de cin gibi uyanık, akşamın o saatinde oyun oynamak için uyandırıldığını zanneden olağanüstü enerjik bir Yağmur'la.



Peki evden kendimizi dışarı attık da ne oldu???
Gece gece Midpoint'in maskotu olduk,
babayla ve ablayla telefon trafiğine girdik üstelik pili bitmek üzere olan bir cep telefonuyla ,
müstakil evde yaşayan yakınlarımıza gitme planları yaptık,
bunun bir öncü değil de Marmara merkezli 4,5 şiddetindeki depremin kendisi olduğunu öğrendik,
kürkçü dükkanı misali evimize döndük,
ve bir uykusuz geceyi daha deftere yazdık.



11 yorum:

  1. geçmiş olsun, önce güm başlığını görünce yağmur düştü sandım ama deprem gerçeği çok korkunç, geçmiş olsun:))

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun hem Yağmur'a hem sana; hem deprem hem grip için. çocuğu olunca insan daha bir tedirgin oluyor sanırım. Biz de geçen gün yalnız yattık kızımla. Kafamdan 'hırsız girse naparım?' senaryoları kurdum :)
    sitenin yeni tasarımı da süper olmuş, içerik zaten güzel. Tadından yenmiyor yani :)

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun...
    hem grip için hem de deprem için:(

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun canım.Allah korusun beterinden.
    bende çok korkardım depremden ama şimdi daha bir çok korkuyorum.kendim için değil ama kızlar için.Ya deprem olursa onları nasıl korurum düşüncesi var sürekli aklımın köşelerinde.
    Allah göstermesin diyorum ve sizi kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. nokuruncocukları,
    Teşekkür ederiz.
    Yağmur muuu! Yok yok o sırasını geçen sefer savdı allahtan :)

    Özlecim,
    Çok teşekkür ederiz canım.
    Tasarımı beğendiğene sevindim.
    İçerik için söylediklerin daha da güzel :)

    YanıtlaSil
  6. CEPAYNASI,
    Çok teşekkür ederim :)

    İkiz Annesi sdilek,
    Canım teşekkür ederim iyi dilekleri için.
    Hepimizi ve çocuklarımızı korusun allah.
    Ben de sizi öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. geçmiş olsun damla... ara sıra aklıma geliyor ne yaparım diye... öyle bir durumda en mantıklısı yaşam üçgeni panik olmadan. asansörden inerken epey bir endişelenmişsindir. çünkü merdiven ve asansör en tehlikeli yerler. ben de 8.kattayım bu arada.

    YanıtlaSil
  8. ben de başlığa bakıp Yağmur düştü diye açtım bloğu. Geçmiş olsun. Beteri olmasın.

    YanıtlaSil
  9. korkmuşsun canım sende
    bende çok korktum

    hemen bizde dışarı çıktık
    Yağmur oyun oynuyoruz sandı :)
    bu arada bizim avizelerde hiç sallanmadı bu sefer

    YanıtlaSil
  10. Nihan,
    Teşekkür ederim.
    Aynen öyle 9 kat bitmek bilmedi.
    9. kattayken bir harabiyet
    olsa üçgen neylesin diye düşündüm :)

    Syrakusa,
    Yok yok Yağmur iyi.
    Genelde aynı tepkiyi vermiş başlığı görenler.
    Korkuttuk sizi:(
    Teşekkür ederiz hassasiyetinizden ötürü.

    YanıtlaSil
  11. Baharcım,
    Yorumun az kalsın kaçıyormuş gözümden.
    Hepimize geçmiş olsun canım
    Anlamaması çok iyi olmuş Yağmur'un.
    Ne kadar geç korkmaya başlarsa o kadar iyi bu meretten.

    YanıtlaSil