16 Eylül 2010 Perşembe

nasıl da hızla büyüyor III...

Çocuklarımızı çok seviyoruz ya
Onlarla çok gurur duyuyoruz ya
Hani Onlar en güzel, en akıllı, en sevimli, en en enler ya
İşte bu yüzden abarttığımızın farkında olmuyoruz çoğu zaman
Bunun için 4 aylıkken diş çıkaran,
5 aylıkken konuşan,
8 aylıkken yürüyen bebekler sardı dört bir yanımızı


Galiba annelerin ortak hatalarından biri:
Bebeklerin gelişiminde 1 ayın ne kadar önemli olduğunu unutup çocukları ile ilgili ne zaman yürüdü, ne zaman ilk kelimesini söyledi gibi soruları cevaplarken ilk kez sorulduğunda 11 aylıkken diye cevap verirken sonra 10 aylık sonra 9 ve hatta 8 aylıkken diye cevap veriyorlar.
Yalan değil tabii ki söylenen sadece yanlış hatırlanan anılar. Çocuklarımız o kadar mükemmel yaratıklar ki kendimizi bu yanlış informasyona inandırmamız işten bile olmuyor.

İşte bu post bu yanılsamayı ortadan kaldırıp ileride arkamdan milleti kıs kıs güldürmemek için yazılmış bir posttur.

Yağmur'un bir özelliği var keşfettiği bir şeyi keşfinden sonra bir süre sanki hiç keşfetmemiş gibi unutuyor. Bir yerde okumuştum. Yeni bir şey öğrenirken diğerlerini geçici süre unutabileceğini bebeklerin. Ama bizimki bu süreyi abartıyor sanki biraz.
Bu yüzden bazı maddeler iki tarihli olacak.
İşte size "nasıl da hızla büyüyor" serisinin temel taşı olacak bir post.

doğduğunda kafasını dimdik tutuyordu
2. ayında o kadar da değil

İlk aydan itibaren yüze odaklanabiliyordu.

2. aydan itibaren nesneyi 180 derece izleyebiliyordu

2. ayında yüzüstü kafasını 90 derece tutuyordu
3. ayında tık yok

Tam olarak 2. ayında  gülmeye başladı ve hep güldü
umarım hayatı boyunca böyle güler kelebeğim.


Tam manasıyla agu demeye 3. ayında başladı.
Sonra 6.aya kadar sessiz harf dağarcığımız yok gibi bi şeydi
Ama 3. aydan beri anne diyor hem de bariz bir şekilde
ama tabii üstüme alınmam komik olur di mi?
sonra yine kıs kıs gülmesinler.

3. ayında çıngırağını tutmaya başladı.
İnsan sesine dönebiliyordu.
4. ayında dönmeye başladı.
6. aya kadar dönmek de neymiş.
Gerçi dönme konusunda pek bi tembeliz hala o ayrı.

4. ayda ayak parmağını emmeye başladı ve hiiiç bırakmadı.
İsmini tanıyordu.(çok erken sanırım ama tamamen gerçek birçok kişi tarafından test edildi onaylandı)

4.5 uncu ayda bir nesneyi bir elinden diğerine geçiriyordu


5. ayda ellerini birleştirmeye başladı
hiç birleştirmeyecek sanmıştık :)

6,5 uncu ayda oturmaya başladı
7,5 uncu aya kadar mola (buçukları da yazarım affetmem)

Yine 6,5 uncu ayda bay bay yapmaya başladı.


7,5 uncu ayda emeklemeye başladı ama geri geri
sürünme de diyebiliriz çünkü yüz üstü durmaktan nefret ediyor ağalayarak ilerliyor ya da geriliyor mu deseydim
hala bir gelişme yok aynı şekilde devam

Yine 7.5 uncu ayda dans etmeye ve bir takım oyunlar oynamaya başladı.

Bugün Yağmur 8 ay 10 günlük
gelişim sürecinde her bebeğin olduğu gibi bazı konularda ilerde bazılarında ise yerlerde;

Doktoruna söyleyince dalga geçiyor ama
çoktaaan bababa dedede mamama gibi heceleri diline dolaması gerekirdi bence
ama nerdeee tık yok
daha çok dinliyor ve izliyor.
Neyse "iki düşün bir konuş" demiş atalarımız, annesi pek beceremez bunu ama umarım kızı becerir.

Ayrıca hala zorla dönüyor. Sanki bana 20 kilo da bedenini kaldıramıyor
tembel şey ne olacak

Ayrıca emekleme konusunu da kaytarıyor. Yüzüstü yatırınca ağlak oluyor hemen. Zaten yüzü koyun yatarken oturmak falan gibi şeyler aklımıza bile gelmiyor.
Dedim ya bizim kız kaba motorda tembel çıktı,
ince motorla arayı kapatmaya çalışıyor.

Şimdilik bu kadar. Yeni gelişmeleri bu postu güncelleyerek eklemeyi düşünüyorum.
Geleceğe delil olsun ve ibret olsun emi...


*** Yukarıdaki gelişim takvimi  Epsilon Yayıncılıktan "Bebeğinizin İlk Yılında Sizi Neler Bekler" adlı kitaptan takip edip, aldığım notlar yardımıyla oluşturulmuştur.


20 yorum:

  1. Nihayet empati yapan bir ebeveynle karşılaştım. Çocuklarının yeteneklerini objektif gözlemleyip yazan biri olarak sizi tebrik ederim.Eren doğduğu8ndan beri Eren hariç dünyadaki tüm çocukların 8 aylıkken yürüyüp, 1 yaşında ansiklopedi gibi konuşup, 3 yaşında kitap yazdığını düşünürdüm.Çünkü hep öyle anlatırlardı.Demek ki arada sizin gibi objektiflerde varmış.

    YanıtlaSil
  2. %100 katılıyorum yazdıklarınıza.Çevremde 7 aylıkken desteksiz yürüdüğünü sanan yetişkinler var:)
    Bu arada benim kızım da 6 ocak doğumlu,Yağmurla aynı gün doğmuşlar:)

    YanıtlaSil
  3. 8 aylıkken yürüdü deyince aklıma kayıncvalidem geldi. o da hep aşimin abisinin 8 aylıkken yürüdüğünü söyler (bakalım begüm ne zaman yürücek diye de ekler sonuna) gerçek mi yoksa yanlış hatırlananlardan mı merak ettim şimdi:)
    Ben de hep ilklerinin listesini yapayım dedim ama yarısını kaydettim yarısını unuttum. sen çok güzel hazırlamışsın. keyifle okudum.
    begüm de uzun zamandır anne benzeri sesler çkarıyor ama bir keresinde bariz bir şekilde anne dedi.çok netti ve diğerlerinden farklıydı.eşimin kucağındaydı ve bana bakıyordu. inanamadık ikimizde. ben havalara girdim tabi anne dedi diye. ama bir daha duyamadık. olsun tesadüf de olsa insanın hoşuna gidiyor :)

    YanıtlaSil
  4. Syrakusa,
    Teşekkür ederim.
    Arşimet'in kaldırma kuvvetinden bahseden çocuklar mesela :)

    Pink Prensess,
    Ne güzel tesadüf :))

    Özlemcim,
    Kimden esinlendim zannediyorsun???

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel de ifade etmişsin, kalemine saglık:)) ama maalesef herkes böyle düşünyor. ben de Doğa'nın anne dediğini söylüyorum ama benden başka kimse inanmıyor!!:))))

    YanıtlaSil
  6. sağol canım :)
    söylemeye devam bir gün inanacaklar:))

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten harika bir yazı. Yazdıklarınıza katılmamak mümkün değil. Benim de 28 aylık bir oğlum var. Sanırım çocuklarımız anaokuluna başladığında bu abartılı konuşmaları ve benim çocuğum ile başlayan cümleleri daha çok duyacağız. Şimdiden hazırlıklı olalım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Evet çok haklısın.
    O zaman bir de kıyaslamalar başlıyor.
    İçler acısı durumlar :(

    YanıtlaSil
  9. Tatlım Allah bağışlasın benim için hala hayal valla olsa keşke diyorum ama zor işte korkuyorum hala :)

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederim
    gözünü korkutmak istemem ama
    gerçekten zor, çok zor
    böylesine büyük duygusal tatmin olmasa dayanılmaz herhalde :)

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten bu tarz şeyleri not almak lazım, sadece bebekler değil büyükler de unutuyor :)

    YanıtlaSil
  12. ne kadar şanslı şimdi ki bebekler, ben kızım için bilgisayar olmadığı için günce tutmuştum, böylesi çok daha hoş, maşşallah allah bağışlasın çok tatlı, sevgiler:))

    YanıtlaSil
  13. Biz de sizi çok seviyoruz annesi, sevgiler her ikinize de :)

    YanıtlaSil
  14. nokuruncocuklari,
    Bence günce de çok romantik.
    Dokunabildiğin, kokusu olan birşey.

    Aylin,
    Teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
  15. Benim kızım da ilk önce geri geri emekliyordu; 8. ayın sonuna doğru yavaş yavaş emeklemeye başlamıştı kiii birden ellerinden tutarsak dik konumda ilerleyebileceğini keşfetti. Oysa ben ne çok istemiştim uzun süre emeklemesini. Yani demem şu ki; doktorumuzun "geri geri emekleyene çocuklar dah çabuk ayağa kalkar" tezi bizde doğru çıktı. Bakalım sizde ne olacak?
    Bir de, gözlemlerime göre bazı çocukların belden aşağısı, bazılarının ise belden yukarısı daha çabuk gelişiyor. Yani eğer emeklemek ve dönmek gibi hareketleri yapmak istemiyorsa (benim kızım gibi) muhtemelen gerçekten de "anne" diyebiliyordur. Çünkü enerjisini mimiklerine ve kelimelerine harcıyor böyle çocuklar sanırım.
    Not: Söylediklerim, tamamen ilk ve tek çocuğum ve onun arkadaşları üzerinden yaptığım, gözleme dayalı uydurmasyon bilgilerdir :)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Çokbilmiş,
    Gerçekten de çok bildiğini düşündüm yorumunu okuyunca :)
    Ve çok da haklı.
    Doktorun dediğine göre ayaklarını çok güzel basıyormuş yere Yağmur. Elinden tutunca da küçücük adımlar atmaya başladı.
    Bu uydurmasyon(!) bilgileri benimle paylaştığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Cok guzel, harika , bir post olmus. Ne yalan soyleyim bendeee boyle birsey yazacagimmm :)) Kopyaci demeyin bana :) Anneyim oglum ilerde baksin, herseyini dogru ogrensin. Benim oglum 3. aylik. O da ilk ayinda kafasini dimdik tutardi simdi surekli dusuruyor :) Birde eliyle ayagini ne zaman tutmaya baslayacak. Ve son olarak benim bir arkadasim var oglu 25 aylik hala konusamiyor. Normal mi acaba? Yani anne, baba, dede, gel, git, i miss you, no, yes diyor. Bana anormal geldi hala konusamamasi.

    YanıtlaSil
  18. Taze Anne,
    Teşekkür ederim :)
    Biraz az, biraz çok bebekler hep birbirine benziyor aslında.
    Bildiğim kadarıyla 6. ay civarı ayaklarını ağızlarına götürmeleri bekleniyor. Herhalde 5 aylıkken de tutmaya başlarlar.
    Ancak bunların hepsi sadece bilimin kategorize etme çabasıyla ortaya çıkmış tarihler.
    Arkadaşının oğlundan anlaşılacağı gibi her çocuğun zamanı kendine özgü işliyor. Eninde sonunda herşeyi yapacaklar bu dönemi bu tür şeyleri düşünmeden keyfini çıkararak geçirmek lazım.
    4 yaşında konuşmaya başlamış doktor bir tanıdığım var mesela. Ona ne demeli???
    Tekrar görüşmek dileğiyle.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. OKURKEN (icten soyluyorum ) cok benzettim kendi kızıma ... ama sen nasıl oluyor da hatırlayabiliyorsun dedim ki notlar almıssın ,kızım altı aylık ya ben neden not almıyorum ya. aaaa hem unutkanım hem almıyorum... cok ozeniyorum size nasılda dikkatlisiniz..

    YanıtlaSil