10 Eylül 2010 Cuma

bayram 'yağmur'la güzel

Bu bayram Yağmur'un ilk bayramı. Doğumda ve ölümde ilk bayramlar çok önemli olurmuş. Hiç bir zaman bilemedim, üstesinden gelemedim bu ritüellerin. Yani doğumun ardından gelen ilk bayram ve ölümün ardından gelen ilk bayram. Bir yandan sevinç bir yandan hüzün yine hatırlattı kendini.

Arife günü babası telefonda
"hadi Yağmur'a bayramlık almaya çıkalım" dedi ve çıktık.
Sonra hatırladım çocukluğumun bayram alışverişlerini
bayramlık çoşkusu
ne heyecan vericiydi o yeni ayyakkabılar
hoş hala ayyakkabılar heyecanlandırır beni
kadın olmanın olmazsa olmazı



bizim küçük kadın da ayyakabısından çok heyecanlandı :)
ve ilk bayram ziyaretimizi de yaptık başımız göğe erdi.


şimdi belki farkında değil bayramın
ama umarım aklı erince bizim gibi heyecanlandırır bayramlar onu da
ve umarım ona sağlayabiliriz gerçek bayram atmosferini
nerde o eski bayramlar diye diye bayram kavramı eridi bitti
çocuklarımıza ne kaldı peki
tatil!
bütün çocukların bayram çoşkusunu gönüllerince yaşaması dileğiyle ...

8 yorum:

  1. Yağmur'cum kızımın güzel adaşı :)
    nasıl geçti ilk bayramın...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel geçti
    adaşımın annesi :)
    gerçi bana hergün bayram ama olsun.

    YanıtlaSil
  3. yağmur çok tatlı elbisesi ve ayakkabılarıyla.. bayramları özel yapmaya çalışıyorum ben de çocuklarım için, umarım başarabiliriz, onlar da ileride nerede eski bayramlar derse başarmışız demektir :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederiz 'anne kaleminden'
    umarım başarırız bunu.

    YanıtlaSil
  5. nice bayramlarına olsun, kızım 3 yaşındayken bir bayramda annemlerdeyiz ve ne olacak bayramda diye sordu bende ellerini öpeceksin onlarda sana şeker verecek dedim, bir süre sonra koşarak yanıma geldi anne para veriyorlar şeker değil demişti, o gün bugündür bayram parasını çokk sever, sevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederiz :)
    canım benim çocukların saflığına hayranım
    ben de çocukken parayı şekere tercih ederdim bu arada ;)

    YanıtlaSil