22 Temmuz 2010 Perşembe

bize bi halley oluyooo...



6,5 uncu ayda diş mi çıkarıyoruz, havalar mı çok sıcak yoksa artık ebeveynleri nasıl parmağımızda oynatırız öğrenmeye mi başladık bilmiyorum ama bize bi halley oluyor kesin.


Geceleri saat başı uyanmalar,
anne babayı görünce ağlama krizlerine kapılmalar,
bir oyuncağıyla oynarken en keyifli olduğunu düşündüğünüz bir anın ıh mıh diye inlemeler, mızmızlanmalara dönmesinin an meselesi olması,



yaptığı bir şeyden çabucak sıkılıp bağırmaya başlaması ve kısa bir süre bile olsa tepkisiz kalırsanız kulağı sağır edecek desibelde cıyaklamalar,


daha önceleri tepesinde dönen dönencesine vücudundaki bütün kasları ile heyecan yaparken şimdi ona dokunamazsa sinir krizleri geçirmeler...
Bunların hepsi bu aralar bizim meselelerimiz.


Bazen diyorum babası her an ve her dakika kucağında oyunlar oynattığı için eğlencenin tadına vardı ve sıradan anların sıkıcılığı ağır geliyor kuzuya,


bazen de yok yok kesinlikle diş çıkarıyor bu mızmızlanmalar o yüzden diyorum. 


Bir yerde okumuştum. 6. aydan sonra bebekler yaşadığı dünyanın bir parçası olmadığını kendilerinin ayrı bir varlık olduğunu keşfederlermiş. Bu yüzden de daha önce acıktıklarında karnının doyacağı, altlarını kirletince temizleneceğini bilirken, bu dönemde bunun pek de öyle olmadığını ya da olamayabileceğini fark ederlermiş bu da huzursuzlanmalarına sebep olurmuş. Diyorum hıh işte Yağmur'un psikozu da bundan diyorum.


Gerçek sebebini bulamadan bu günler geçecek biliyorum ama bebeklerin dünyasını anlama çabası bitmeyecek hiç bir zaman.


*** Gece uykusuzluklarım kayıt sayımı doğrudan etkilemektedir.


2 yorum:

  1. muhtemelen diş çıkarıyordur bir damlacık yağmurcuk :) uykusuzluk çok zor, kolaylık diliyorum size..

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim
    gerçekten ihtiyacım oluyor biraz kolaylığa.
    dün gece 3 saat deliksiz bir uyku hediye etti kızım saolsun bana.
    aslında annesine hiç kıyamaz ama ne yapsın elinde değil sıkıntısı var yavrunun :)

    YanıtlaSil