26 Mayıs 2010 Çarşamba

siz ayak parmağınızı emebilir misiniz???

Bir bebeğin yaptığı ilkler ne kadar da çokmuş meğer. Düşünsenize yetişkin bir insanın doğal olarak yaptığı hareketler bir bebeğin yaparak aşması gereken bir süreci tarif ediyor. Gelişme süreci... Elini ağzına götürmek, gülümsemek, kahkaha atmak, yan dönmek, başını taşımak, ayak parmağını emmek -kabul ediyorum bu yetişkinlerin pek yapmadığı bir harekettir-. Bu aralar Yağmur da sürekli ilkleri yaşıyor ve yaşatıyor. Geçenlerde mutfakta telefonla konuşuyorum. Salondan bir gürültü patırtı, alkış sesleri, babası çığlık çığlığa 'aferin benim kızıma' diyor, babaannesi ve halası da biraz şaşkın biraz gülerek baba-kız'a bakıyordu. Noldu diye içeri koştum Yağmurcuk yerde bedeninin yarısı battaniyesinin üzerinde yarısı halının üzerinde babası fotoğraf çekiyor. Ne yapıyorsun diye sordum. Yağmur dönmüş -ki bu bir süredir merakla beklediğimiz bişeydi- bu durumun ispatı olarak da kuzunun fotoğrafını çekiyor. Çılgın baba!..


Aaaa ilk defa oyuncağını tuttu, ilk defa ağzına götürdü çıngırağını yuppiiiii. Aşkıııım gel bak Yağmur ne yapıyoooor. Bir tünelden geçerken göz bebeğinin etrafındaki gözünün beyazları görünürcesine gözlerini açarak dünyayı keşfe dalmış bebeğinize bakarken duyduğunuz keyfin nedeninin dünyayı onun gözüyle tekrar keşfetmek olduğunu anlıyorsunuz. Bugün baş parmağını ağzına alıp bi güzel emiyorken bastık Yağmurcuk'u. Her ilkle daha da çok heyecanlanıyoruz. E daha işin başındayız ve bu zevkli oyunu uzun zaman oynamak umudundayız.

1 yorum:

  1. ne kadar profesyonel çekimler :) çok güzel fotoğraflıyorsun. Bu arada yerim ben onu maşalllah :)) takip etmeye devam edeceğim. bende bebek sahibi olunca ona bir blog açıp tüm gelişimini yazacağım çok güzelllll

    YanıtlaSil