1 Mayıs 2010 Cumartesi

bebeğiniz için alışveriş II

Bugün de hastaneden evinize geldikten sonra ilk etapta yani bebeğinizle alışverişe çıkıp bir şeyler alabileceğiniz döneme gelene kadar gerekecek olan şeylerin listesini paylaşıyorum.

Walkie talkie                      Weewell aldık ve hiç problemimiz olmadı. Zaten mümkün olduğunca az kullanıyoruz. Malum wireless meselesi. Tavsiyem çok fazla gelişkin olmayan modelini tercih edin. Dijital olanlar daha zararlı.
Ateş Ölçer                           Braun'un kulaktan ölçenini aldık. Ve memnun kaldık.
Şampuan                              Sebamed kullandık derisinde hafif hafif döküntü yaptı. Babaanne Hipp'in organik şampuanını almış çok iyi geldi. (Türkiye'de var mı bilemiyorum.)
Temizleme bezi                   Mermerşahinden tülbent gibi yıkama bezi kullandım. E-bebek'den aldık. Doğal sünger de almıştık ama ıslanınca dahi bebek cildine kullanmak için bana sert geldi.
Banyo havlusu                               Mothercare'dan
Saç fırçası                           Chicco'nun pembe takımını aldık :)
Banyo küveti                       Önce küvet yerine şezlong gibi bir şey aldık. Sonra baktık onunla bu iş olmaz Mothercare'den küvet aldık. E-bebek'teki küvetler çok büyük görünmüştü. Ama şimdi Yağmur bu küvete sığmıyor. Yine Büyük bir küvet almak gerekebilir.
Kuvet minderi Bu da sonradan anneannenin aldığı ve işimizi tahmin ettiğimizden de çok kolaylaştıran bir kalem oldu. Küvetin içine koyuyoruz. Yağmur Hanımı da üstüne yatırıyoruz. Keyfi yerinde oluyor. İçerisinde strafor toplar olduğu için de çok çabuk kuruyor ve hijyenik oluyor.
Banyo termometresi                  Her seferinde kullanıyoruz. Bakmazsak içimiz rahat etmiyor.
Tırnak Makası                    Bebedor'un üçlüsünü aldım. Normal makas şeklinde olanı kullanabildim.
Pişik Kremi                         Krem kullanmadım. Zeytinyağı kullandım.
Kulak Temizleme Pamuğu  Chicco kullandım pek fark etmiyor hepsi iyi. Bebek için olanını alsanız yeter.
Masaj Yağı/Nemlendirici    İlk aylar cildine hiçbir şey sürmedim. Daha sonraları haftada 2'yi geçmeyecek şekilde Mustela masaj yağıyla masaj yaptım.
Göğüs Pompası                   Medela'nın motorlu olanını aldım. Gerçekten çok iyi. Birçok diğer markalarının sonuç vermediğini duydum. Ayrıca pompa kullanımı sadece çalışan anneler için önemli değil. Aynı zamanda süt üretimini de tetikleyen bir işlem. Özellikle motorlu modelleri bebek emiş gücüne daha yakın olduğu için daha kullanışlı. Bir de tabii hastalık kaza gibi durumlar için süt yedeklemekte yarar var.
Sterilizatör                                       Arçeliğin sterilizatörünü kullanıyorum. Oldukça basit ve kullanışlı.
Biberon                               Avent aldım ama çok şükür şimdilik kullanmama gerek kalmadı.
Emzik                                  İki çeşit kullandım. Avent damla, Nuk yarım damak. Ama artık ikisini de almıyor.
Hava Nemlendirici            Tefal aldık. Ama pek kullanmadık. Doğru performansı yakalamak için kapıyı hep kapalı tutmak gerekiyor. Bu da pek mümkün olmuyor. Bir de çıkardığı ses gerçekten pek dayanılır gibi değil. Sonuçta bir kuytu köşede yerini aldı tozlanıyor kendileri.
Üçgen Yastık                      Bazen de yan pozisyonda yatması için kullandık. Ancak güvenlik açısından genelde gündüzleri kullanıyorum.
Emzirme Yastığı               Kullanmayacağımı düşünerek önceden almadım ama hata yapmışım. Özellikle solucan şeklinde olanları tavsiye ediyorum. Emzirdiğiniz kolu ve sırtı birlikte destekliyor. Üstelik hamileyken de son aylarda yatarken kullanılıyor. Buradan inceleyebilirsiniz.
Emzirme Örtüsü                Ben çok kullandım. Hala da kullanıyorum. Bu alışveriş'in olmazsa olmazıdır. Bence bir buluş.
Sepet                                                Bezlerini, ıslak mendilini, pamuğu, pişik kremi vs. gibi günlük kullanımının sık olduğu gereçleri bir arada tutabileceğiniz bir sepet çok gerekli.
Beşik                                  İlk aylarda sizin odanızda uyuması için beşik alıyorsunuz. Ancak bunun boyutları bebeğinize küçük gelmeye başlayınca ya odasına geçirmeniz gerekiyor ki bu pek mümkün olmuyor. Ya da bir park yatak almanız gerekiyor. Benim park yataklara antipatim var ama artık almak zorundayım. Çünkü Yağmur beşiğine sığmıyor artık. Bu yüzden size baştan park yatak almanızı ve boşuna beşik masrafı etmemenizi tavsiye ederim ama bilirim ki hevesli anne adayları bunu dinlemeyip heyecanla bekledikleri bebeklerine cicili  bicili bir beşik alacaklar. Onlara da yürekten katılıyorum. 
Deterjan                            Hacışakir granüllü sabun kullanıyorum. 6. aydan sonra amway'in bebe deterjanına geçeceğim. Ama okuduklarıma göre de deterjanın ne olduğunun hiç bir önemi yokmuş. Önemli olan durulamaymış. O yüzden Yağmur'un çamaşırları için makinede program bittikten sonra bir kere de sade durulama yaptırıyorum. 
Oyun parkı                        Henüz almadık ama Chicco'nun modelleri iyi gibi.
Oyuncak                            İlk haftalarda pek fazla oyuncağı olmuyor kuzuların. Genelde bu dünyaya alışma süreci olarak geçiyor. Ama siyah beyaz kontrastlı desenler ilgisini çekebilir. Bir de Yağmur'un ilk haftalardan itibaren ilişki kurduğu bir oyuncağı halasının chicco'dan aldığı ninni söyleyen gece lambasıydı. Müzik onu çok rahatlatıyordu.
Bebek arabası                   Orbit Baby aldık. Şimdi anlıyorum ki çok doğru bir karar vermişiz. Kullanımı gerçekten çok rahat. Tek elle katlanıyor. Bir aparat ile anakucağı da arabaya isofix le bağlanıyor. Koltuk 360 derece dönebiliyor. Yine bir aparatla evde anakucağı olarak, portbebesini  beşik olarak kullanabiliyorsunuz. Tek kötü yanı fiyatı biraz pahalı :) www.orbitbaby.com
Kanguru                             Kesinlikle Ergobaby. Bkz. buraya .
Bebek giysi                       Biliyorum bebek kıyafetleri çok şirin hepsinden almak istiyorsunuz ancak en çok body ve tulum kullanacaksınız. Diğerleri için biraz beklemeniz gerekecek. Bodylerin zarf yaka olmasını tavsiye ederim. Çıt çıtlılar zor oluyor. Hem de bebek için rahatsız edici olabilir. 0-3 ay uygun olur. Tulumları ilk haftalar için yenidoğan almalısınız 0-3 ay büyük oluyor. Önden çıt çıtları tercih edin. arkadan olanları hem giydirmesi zor hem de ilk aylarda çarşaftaki kırışıklıktan bile rahatsız olabiliyor bebekler. Sırtındaki çıt çıtlar canını acıtmasın yavrunun. Bir de kendinden eldivenli tulumlar kullanışlı oldu ilk aylar. Marka olarak Gap'in tulumlarını çok beğenerek kullandım. Mothercare'in ve Marks and Spencer'ın tulumlarını da çok kullandım. Ama kalıpları biraz geniş ona göre alın. Chicco da da bazı tulumların kalıbı geniş bazılarının dar. Çeşit konusunda iyi. Bir de Petit Bateau çok şeker şeyler var gerçekten ama tulumları arkadan çıt çıtlı. bodylerini özellikle tavsiye ederim. Bu markanın da kalıpları dar. Bir de bir iki alt üst takım alabilirsiniz. Bunlar beden geçiş dönemlerinde kurtarıcı oluyor. Bir de penye yelekler var. Onlar da hayat kurtarıcı.
Uyku Tulumu                       Çok kullanışlı oluyor. Özellikle 2. aydan sonra hareketlenmeye başlıyorlar. Ayaklarıyla üstlerini açabiliyorlar. Kolsuz oldukları için endişelenmeyin çünkü zaten kollarını battaniyenin içinde pek göremiyorsunuz. Ben Petit Bateau'dan almıştım.
Astronot                               Kış bebeğiyse şart. Teyzemizin hediyesiydi. Marks and Spencer. Ama bütün bebe mağazalarında var. Bir konuda uyarmak isterim. Eğer bebeğinizin bedenin değişimi mevsim geçişlerine denk geliyorsa ki bizim aynen öyle oldu astronotu alırken iki tane alın biri büyük beden olsun. Çünkü mağazalara yazlık sezon geldiğinde bebeğiniz hala kışlık sezon giyiyor olacak. Bu yüzden siz de benim gibi astronot duasına çıkıp, İstanbul'daki bütün mağazaları aramak zorunda kalabilirsiniz. Benden söylemesi.
İşte böyle, size iyi alıverişler. Bebişinizi sağlıkla kucağınıza almanızı dilerim. Bu arada aklıma geldikçe ve yeni ürünleri denedikçe bu listeyi güncellemeyi düşünüyorum. Duyurulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder