15 Nisan 2010 Perşembe

yeniden doğduğumda...

06 Ocak 2010 saat 09.03 kızımı kucağıma verdikleri anda, bilmiyorum epiduralin etkisiyle mi, suratımdaki tüm kaslar ilginç bir sırıtma moduna sabitlenmiş ama gözlerim yaşla dolmuştu. Doğumun kayıtlarına bakarken sanki izlediğim ben değilim başka bir kişiymiş gibi geldi. Benim 'anne' halimi gördüm. Bu duygusal bir değişim değildi. Basbayağı fizyolojik bir değişimdi. Gördüğüm kesinlikle ben değildim. O andan itibaren de bir daha 'eski beni' görmedim. Ne bir video çekiminde, ne bir fotoğrafta, ne de aynada. 9 aylık süreç öyle çok değişimin sebebi oluyor ki, sonuçta sadece bir bebek doğmuyor aynı zamanda bir de 'anne' doğuyor.

Hamile olduğumu 2009 yılının anneler gününden bir gün önce öğrendim. Bebeğim annesine henüz bir hücre büyüklüğündeyken ilk anneler günü hediyesini vermişti. Ancak gerçekten anne olmak için daha uzun bir yolum vardı. Birçok hamile kadının dediği gibi ben de gerçekten içimde birşey büyüttüğümün bilincine hareketlerini hissetmeye başlayınca vardım. Gerçek bağlantıyı o zaman kurmaya başaldım. İşte bu yüzden bence anne olma süreci de tam o zaman başlıyor. Kadın olmak Türkiye'de zor mesele. Ben de "şanslı olsaydım annemden erkek doğardım" diyenlerdendim. Ta ki Yağmur'la birbirimize kavuşana kadar.

Yağmur'un doğumundan 1 hafta önce doktor randevumuza kızımızın doğum poziyonu için dönüp dönmediğini öğrenmek için büyük bir merak içinde gittik. Normal doğum yapmak istiyordum. Normal doğumun adından da anlaşılacağı gibi doğumun normal yolu olduğunu ve sezeryanın bir müdehale yöntemi olduğunu savunan ve bunu anne adaylarına anlatabilmek için büyük enerji harcayan güzel insan Jale Dural'ın da desteğiyle eşimle birlikte bu iş için seferber olduk. Eğitimlere, seminerlere gidildi, masajlar, nefes teknikleri, sancılarla baş edebilme pozisyonları öğrenildi, meditasyonlar yapıldı, refleksoloji bilimi ile ilgilenildi, büyük şehrin bütün olanaklarından maksimum düzeyde yararlanıldı. Bütün bu uğraşlara rağmen ne yazık ki bebeğimiz normal yolla gelmek istemedi. Yağmur son kontrolümüzde hala doğum için olması gereken pozisyona tersti, makat gelişiydi. Bunun yanında benim böbreğime giden kanallara baskı yaptığından sağ böbreğimde grade 4 -4. dereceden- şişme olunca doktorumuzun tavsiyesiyle müdehaleyi kabul ettik. Ancak normal doğumla ilgili çabalama sadece sonuca yönelik bir çalışma olmadı, süreci de çok keyifli kıldı özellikle benim gibi "pinpirikli" -Jale'nin kulağı çınlasın- bir tip için Jale'nin hamileler kulubüne katılmam eşimin deyimiyle hamileliğim süresince yaptığım en iyi şeydi. Derslerde yaptığımız pilates hamileliğimin ilk aylarından itibaren başlayan hormonal değişiklikler nedeniyle zorlanan omurga sistemimin yarattığı rahatsızlıklarla baş etmemi sağlarken, meditasyonlar, Jale'nin önerdiği bilinçaltına rahat bir doğum yapacağını ve rahat bir hamilelik geçireceğini anlatan cd'ler -ben beyin yıkama cd'si diyordum :)- psikolojik olarak her türlü kaygıyla baş edebilmemi, nefes egzersileri ve doğum provaları kendimi doğuma hazırlamamı ve tabii en güzeli de bu ortam benim gibi aynı kaygıları yaşayan ya da yaşamış başka hamilelerle sohbet etme imkanını bulmamı sağladı. Sırası gelmişken teşekkür ederim Jaleciğim.

Yağmur bu hayatta herşey olmaktan -güzel olmak, zengin olmak, mimar olmak, ünlü olmak- daha güzel birşeyi, anne olmayı keşfetmemi sağladı. Şimdi anne olmanın, kızımın hızlı ve inanılmaz değişimini izlemenin tadına varıyorum. Bu blogu da yeni gözlerle gördüğüm dünyamı sizlerle paylaşamak için kuruyorum ve bana bu eşsiz duyguyu yaşattığı için kızım Yağmur'a adıyorum. Sana milyonlarca kere teşekkür ederim meleğim.

6 yorum:

  1. Damlacigim, yazilarini cok buyuk bir keyifle okudum. ictenlikle ifade edilmis onca guzel duygu beni de heyecanlandirdi. annelik guzel bir duygu derler. herkes o icguduyle dogmus gibi konusur. fakat sen hem mutlulugunu ve heyecanini hem de korku ve endiselerini paylasmissin. bununla beraber anne adaylarina cok faydali olacak bilgiler ve linkler de paylasmissin. emegine saglik. devamini sabirsizlikla bekliyorum.
    minik Yagmur'a sonsuz mutluluklar diliyorum ve sizi tebrik ediyorum. mutlulugunuz daim olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Özgenciğim, yorumun için çok teşekkür ederim. Beni motive ettin. Umarım dediğin gibi paylaştıklarım birilerinin işine yarar.
    Tekrar teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
  3. Damla'dan Yagmur dogmus, Damla Yagmur'la yeniden dogmus. Ne de guzel olmus :)

    Isimlerinizle yasayin, cok guzeller! Ve mutluluklar dilerim sizlere, sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederiz. sizi keyifle takip ediyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Damlam, Yağmu'un ile ve tatlı eşin ileöyle harika bir enerjikaynağısınız ki...Ben teşekkür ederim size iyi ki varsınız. Sz ve sizin gibi, ban, ve doğaya inanan tüm aileler ve bu şeilde doğan tüm bebekler...:) biz sezaryen tuu kaka değil, sezary sadece kurtarma operasyonu ve gerekirseelbette muhteşem bir yo br mucize diyoruz.Sizler ise bunu tüm benliğiniz ve güzel ruhunuzun derinlikleriylekavramaya ve benimsemeye hazırsınız.Ne mutlu bana...

    Vrlığın ile, dostluğun ile, anneliğin ile, eşliğin ie eminim sen hayataındaki tüm insanlara en tatlı temasla bağlısın ve ben bana da hayatının en özel döneminde yaptığın temastan gurur duyuyor ve mutlu oluyorum.
    Sevgilerimle canım benim.

    YanıtlaSil
  6. jalecim
    senin deyiminle;
    "çok tatlısın" :)

    YanıtlaSil