20 Nisan 2010 Salı

mikroplu back vokal yağmur

Yağmur'un
annanesi soprano, sesini duyanlar hayran oluyor.
dedesi kemanist
diğer dedesinin yorumu Zeki Müren'e bu kadar benzer
babanesinin de sesi güzel.
Bir tek annesiyle babasının bu taraklarda bezi yok.
Aslında potansiyel var ama henüz keşfedilmedik diyorum ben.
Yağmurcuğun genler sağlam diyorum yani. E ortamda da sürekli bir icraat. Ne yapsın kelebeğim.

Geçenlerde konuyla ilgilenenler bilir -ben bilmiyordum:)- türk sanat müziğinin ağır toplarından Tülin Yakarçelik evimize misafir oldu. Kendisi emekli olup Bodrum'a yerleşenlerden. Tabii bunu duyan babamla annem (nasıl duyarlar onu da anlamıyorum bu arada)  hemen eve davet ettiler. Babam keman çaldı, annem söyledi, Tülin Hanım da dinledi. Herkes büyük bir ciddiyetle dinliyordu. Annem "Rüzgar Söylüyor"'u icra ederken -ki gerçekten zor bir şarkıdır- özellikle en ince yerlerinde Yağmur birden şarkıya eşlik etmeye başladı. Bebeklerin tiz seslere daha duyarlı olduğunu, hatta bu yüzden içgüdüsel olarak bir bebekle konuşurken insanların seslerini incelttiğini duymuştum. Kuzum miyavlamakla yavru bir kurtun uluması arasında neredeyse notalara tam doğru basarak anneme eşlik etti. Gerçekten görülmeye değer bir manzaraydı. Bütün şarkı boyunca anneme eşlik eden Yağmur tam da yapması gerektiği gibi şarkı bitince sustu.
Tülin Hanımın deyimiyle mikroplu bu çocuklar.
Babam kendisine özel konser verirken kitleniyor. Çok ciddi bir dinleyici yani. 

Bu arada söz müziğe gelmişken IQ bebek cd'leriyle ilgili deneyimimi paylaşayım. Hamileyken dinlenen bu cd lerin yararı özellikle hamileler tarafından merak ediliyor biliyorum. Hamileliği boyunca Motzart'ın cdsini dinleyen bir anne olarak yayınlıyorum. Bu cdler kesinlikleeee işe yarıyor. Yağmur yeni doğanken sakinleşmesi için kullanıyordum ve gerçekten işe yarıyordu. Ağlamasını kesip kulak kesiliyor ve sakinleşiyordu. Tabii açlık durumları dışında. O durumda gözü hiçbir şey görmez kendisinin. Olsun bütün sütler feda olsun meleğime.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder