19 Nisan 2010 Pazartesi

'bişe olmaz' anane

İlerde büyük ihtimalle ben de anane olacağım için usturuplu konuşmak istiyorum ama bu anane-babaneler de bir tuhaf kardeşim. Sanki kendi çocukları -ki bunlardan biri ben oluyorum- olmadı ya da kendileri çocuklarına titizlenmediler hiç. Unutmak insanlara mahsus ama el insaf yahu biraz kendi gençliğinizi hatırlayın. Bizim de ilk çocuğumuz işte endişeleniyoruz 'bişey olmasın' diye ince eleyip sık dokuyoruz azcık (!). Ama yoook endişlendiğimiz her konuyla ilgili 'bişe olmaz'.
"anne o şekilde parmağı acımasın"
"bişe olmaz"
"annecim galiba ışık rahatsız etti."
"bişe olmaz"
"anne bu kadar çok giydirirsek terlemez mi"
"bişe olmaz"
"anne çocuk bayır aşağı yuvarlandı"
"bişe olmaz"
aaaaaa ama
biraz abarttım kabul ama inanın ki çok değil.
Bir zaman makinam olsa annemi de alıp geçmişe ilk çocuğunun -bu da ablam oluyor- olduğu döneme gitmek ve bak bakalım bişe oluyor muymuş olmuyor muymuş demek isterdim. Aynı dertten muzdarip olanlar varsa -ki eminim yalnız değilim, 'bişe olmaz' anane (babane) mağdurları- sizleri de alabilirim zaman makinama. Sonuçta bu benim hayalim, benim makinam kim karışabilir ki...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder