30 Nisan 2010 Cuma

bebeğiniz için alışveriş

Hamileliğin en keyifli tarafı da bebeğiniz için yaptığınız alışverişlerdir.
En azından benim için öyle oldu.
Ancak ne almalıyım, başıma neler gelecek, benim ve bebeğiminin neye ihtiyacı olacak, eksik bırakırsam dünya başıma yıkılır endişeleriyle bu keyif biraz örseleniyor. Size tavsiyem bunu yapmayın ve alışverişin keyfine varın. Hiçbir eksik ölümcül olmayacaktır, bana güvenin.
Ama yine de hazırlıklı olmanın bir zararı olmaz diyerek bu listeyi yayınlamaktan gurur duyarım;

HASTANE ÇANTASI

ANNE İÇİN;
Gecelik                             Ençok model Boyner'de var. Pelin'de güzel.emzirmek için ön düğmeleri kolay açılan, ya da kruvaze yakalı almaya gayret edin. Kaç gece kalacaksanız o kadar alın. Haa bi de sabahlığı unutmayın.
Kırmızı Kurdele      Loğusanın kırmızı bir aksesuarı olmalıymış. Ben de büyüklerin yalancısıyım. Taç, saç bandı, ya da benin gibi bileklik kullanabilrsiniz.
Emzirme Sütyeni     Heryerden delicesine emzirme sütyeni almış biri olarak. En kullanışlısı Ayyıldızın modeli oldu. Üstelik balenli olması açısından da nadir bir model. Askılarının inceliği açısından da Marks and Spencer diyorum. Üstelik burada çeşit de bol.
Terlik                         Ben Ceyo'dan aldım. Oldukça rahatlardı.
Çorap                        Bilekte çoraplardan aldım 3 çift.
Göğüs Kremi                  Lansinoh'un kremini kullandım.
Göğüs Kalkanı              Bu benim yaptığım hayatımı kurtaran en önemli alışverişmiş sonra anladım. Medela'nınkini aldım. göğüs kremini sürdükten sonra hasarlı bölgenin sütyene yapışmadan hava alması için tasarlanmış bir ürün çabuk iyileşmesini sağlıyor.
Kilot                          Mothercare'den tek kullanımlık olanlardan almıştım. Bir de Boynerden yüksek belli Ten marka 3 adet almıştım. Tek kullanımlık olanlar hiç kullanışılı olmadı, tavsiye etmiyorum.
Süt artırıcı çay               Ben yanıma Humana Still Tea almıştım ama hastane de komposto verdi. Gerek kalmadı yani. Ama eve geçtikten sonra hemen kullanmaya başladım. Faydalı bir ürün.
Kıyafet                       Hastaneye giderken kullandığınız kıyafetler çıkarken de oluyor. Merka etmeyn kilolarınızdan öyle hemen kurtulamıyorsunuz yani:) Ancak dikkat edilmesi gereken. Üstünüze giyeceğiniz mümkün olduğunca bol kesim ve önden düğmeli olsun. Bebişinizle ilk yolculuğunuzda emzirmeniz gerekebilir.
Genel Bakım               Makyaj malzemeleri, saç fırçası, diş fırçası ve macunu gibi...

BEBEK İÇİN;
Hastane Çıkış Takımı  Bebeğiniz için hastaneye götüreceğiniz  kıyafetleri 0-3 ay almayın, çok büyük oluyor. Bunları ancak 1. ayında giymeye başlıyor (3 kilo civarında doğan bebkler için konuşuyorum). Alacağınız yenidoğan için olmalı. En az 1 adet hastane çıkış takımı alın. Bu takımın içerisinde body (atlet niyetine giydiriliyor.), tulum, eldiven, bere, bazılarında ceket ve belki battaniye oluyor Hastanenize sorun eğer onların body, tulum vs. leri kulanılıyorsa. siz sadece çıkış için bir takım, bir de isterseniz yedek götürün. Ben Mothercare'den almıştım.
Çorap                                       Yenidoğan için Mothercare'den almıştım.
Battaniye                                Hastane çıkışınızda yoksa mevsimine göre ince yada kalın battaniye alın. Polar almamaya çaılışın terletiyor. Kundak gibi sarmalamak için penye battaniye çok uygun oluyor. Yenidoğanlar sarmalanınca daha rahat ediyorlar.
Bebek Bezi                   0 numara Prima. Prima'dan şaşmam abi... Genelde hastane kendi bezlerini kullanıyor ama yine belirtim sormak lazım.
Ağız Temizleme Bezi    Kusma bezi olarak omuzda taşırken kullanılanlar ince uzun çok kullanışlı. salya bezi olarak 10x10 cm. boyutlarında bez mendiller her kullanımda kirliye atıldığı için hijyenik ve kullanışlı. Bunlar da mothercare'den.
Alt Temizleme Mendili Unibaby yenidoğan başka lafa gerek yok.
Anakucağı                      Hastaneden çıkarken bebeğinizi onunla taşıyacaksınız. Arabada başka şekilde sakın götürmeyin. Kazanın ne zaman geleceği belli olmaz. Ben hala emzireceğim zaman tam olarak duruyoruz. Koltuğuna koyup emniyet kemerini takmadan da yola tekrar çıkmıyoruz.
Yarın da hastaneden evinize gidince ilk etapta bulunması gerekenlerin listesini yazacağım.
Beni izleyin anacım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder